2015年5月20日 星期三

[歌詞翻譯]The Kooks - Taking Pictures of You



好希歡這個樂團的風格, 成立於2004年, 來自英國Brighton 的The Kooks

I have a secret I want to tell you
我想告訴妳一個秘密

Each time that I close my eyes
每次我閉上雙眼的時候

I can feel you
我像是能觸碰到妳

I run away with my imagination
我沉醉在自己的量幻想裡

And I am blinded by your light
而我的雙眼, 被妳耀眼的光芒刺得睜不開

You fill up the room
妳充滿了我的世界

Ooh whoa oh


I have a secret I need to tell you
我有一個秘密, 想要告訴妳

Exquisite illusion fill up my mind
妳讓美麗的光景, 充滿了我的心

Do you remember me?
妳還記得我嗎?
Taking pictures of you as the light came through
替妳拍照時, 就像是被無限的光芒充滿
You were running away
那時, 妳選擇了繼續妳的旅程
And I asked you for a place to stay
而我, 希望妳能為我停留

Do you remember me, taking pictures of you
妳還記得我嗎, 曾經拍下妳美麗的倩影
Taking pictures of you
那個曾經拍下妳美麗影子的我

Now, I have a secret I need to tell you
現在, 我想告訴妳一個秘密

I have been true, and I needed no clue
我一直如此的真誠, 我的真心不需要懷疑
We live in such extraordinary times
我們擁有如此愉快的時光
Exquisite visions fill up my mind
這樣迷人的想像, 充滿了我的心

Do you remember me?
妳還記得我嗎?
Taking pictures of you as the light came through
替妳拍照時, 就像是被無限美妙的光芒充滿

You were running away
妳最後選擇了繼續妳的旅程
And I asked you for a place to stay
而我, 仍希望妳能為我停留


Do you remember me, taking pictures of you
妳還記得我嗎, 那個曾經拍下妳美麗影子的我
Taking pictures of you
能替妳拍張照
Such a wonderful thing to do
是多麽榮幸的事情啊


沒有留言:

張貼留言